Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων
Α.Τ.Ε.Ι. Λάρισας

Περιγραφή Προγράμματος

Τα Τμήματα Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων, ως ειδικότητα της αρχιτεκτονικής στην κτιριολογία, έχουν ως αποστολή να προάγουν την ανάπτυξη και τη μετάδοση των γνώσεων στις ανακαινίσεις και αποκαταστάσεις κτιρίων με τη διδασκαλία και την εφαρμοσμένη έρευνα και να παρέχουν στους σπουδαστές τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια εκπαίδευση και κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη.

Σύμφωνα με το τμήμα της Πάτρας, δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη της αρχιτεκτονικής συνθετικής ικανότητας των σπουδαστών για τον σχεδιασμό σύγχρονων κτιριακών έργων, θεωρώντας την επάρκεια της σπουδής αυτής την πλέον ενδεδειγμένη οδό και για την ειδικότητα που παρέχεται για τις αποκαταστάσεις των κτιρίων.
Αρχή του προγράμματος σπουδών είναι η παροχή παιδείας και τεχνογνωσίας στους σπουδαστές, στον τομέα της επιστήμης και φιλοσοφίας της αρχιτεκτονικής, ώστε η δεξιότητα του σπουδαστή στη σύνθεση του κτιριακού έργου, απεριορίστου κλίμακας και εμβέλειας, να αποτελέσει βασικό εργαλείο εξειδίκευσης και στις ανακαινίσεις και αποκαταστάσεις των κτιρίων με πολύ ή λιγότερο ιστορικό παρελθόν.

Κριτήρια Εισαγωγής

Βασική προϋπόθεση για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η κατοχή του απολυτηρίου του Ενιαίου Λυκείου, ενώ ο αριθμός των φοιτητών που εισάγονται σε κάθε τμήμα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ καθορίζεται από το υπουργείο Παιδείας σε ετήσια βάση.

Η διαδικασία εισαγωγής βασίζεται στην επίδοση των μαθητών στην Γ’ Λυκείου σε έξι μαθήματα γενικής παιδείας και κατεύθυνσης, που εξετάζονται σε θέματα πανελλαδικού επιπέδου, συμπεριλαμβανομένης της προφορικής βαθμολογίας κατά 30% και της γραπτής βαθμολογίας κατά 70%.

Δικαίωμα εισαγωγής σε ορισμένο αριθμό θέσεων των ΤΕΙ έχουν και οι απόφοιτοι των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ). Δυνατότητα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, χωρίς εξετάσεις, έχουν και όσοι έχουν υπερβεί το 23ο έτος της ηλικίας τους μέσω των εναλλακτικών μορφών Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης του ΕΑΠ.

Όσον αφορά τις Σχολές Ανώτερης Εκπαίδευσης, σε ορισμένες από αυτές δεν απαιτείται η συμμετοχή στις γενικές εξετάσεις, αλλά ακολουθούν ειδικό σύστημα εισαγωγής.

Τέλος, αλλοδαποί απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του εξωτερικού μπορούν να εισαχθούν στην ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου της χώρας τους. Η εισαγωγή τους, βέβαια, εξαρτάται από τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων των ελληνικών πανεπιστημίων για φοιτητές εξωτερικού και την πιστοποίηση για τη γνώση της ελληνικής γλώσσας μέσω ειδικών εξετάσεων που διοργανώνονται από τα Πανεπιστήμια Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

Οι πολίτες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαλλάσσονται από οικονομικές υποχρεώσεις για σπουδές στα ΤΕΙ, χρειάζεται όμως να ανταποκριθούν σε συγκεκριμένες οικονομικές υποχρεώσεις εάν επιθυμούν να σπουδάσουν σε κάποιο από τα ελληνικά πανεπιστήμια. Οι απόφοιτοι σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε κατατακτήριες εξετάσεις για να εισαχθούν σε άλλα Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Προϋποθέσεις εισαγωγής στα ανώτατα και τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα όπου απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα είναι ο γραπτός βαθμός του ειδικού μαθήματος να είναι πάνω από 10.

Τα ειδικά μαθήματα είναι τα ακόλουθα:

  • Ξένη Γλώσσα: Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά, Ισπανικά
  • Σχέδιο: Ελεύθερο, Γραμμικό
  • Για τα τμήματα που σχετίζονται με τις Μουσικές Σπουδές και απαιτείται η εξέταση σε ειδικό μάθημα, οι υποψήφιοι εξετάζονται στην Αρμονία και στον Έλεγχο Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων
  • ΤΕΦΦΑ: Επιτυχής εξέταση σε τρία από τα παρακάτω αγωνίσματα: ΔΡΟΜΟΣ 400μ για αγόρια και ΔΡΟΜΟΣ 200μ για κορίτσια, ΑΛΜΑ ΣΕ ΜΗΚΟΣ, ΣΦΑΙΡΟΒΟΛΙΑ 6κ για αγόρια και 4κ για κορίτσια και τέλος 50μ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟ

Πρόσθετες Πληροφορίες

Τμήμα:
Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών

Κωδικός Μηχανογραφικού:
738

Τίτλος που θα λάβω με τη λήξη των σπουδών:
Πτυχίο

Τρόπος Φοίτησης:
Πλήρους Φοίτησης

Διάρκεια Φοίτησης:
4 έτη

Έναρξη Μαθημάτων:
Σεπτέμβριος

Χώρα:
Ελλάδα

Πόλη:
Τρίκαλα

Πηγή:
«ΠΑΜΕ... ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 2008», Ν. Παυλάκος, Σπ. Μιχαλούλης